Güncellendi
İşlem Başarılı !

Bizi tercih Ettiğiniz için Teşekkürler

Perakendeci Asli İşini Yapmalı

Perakendeci, sadece fiyat rekabeti ve satış politikalarıyla karlı işletmeler olmadıklarının yeni yeni farkına varıyor. 15-20 yıl öncesinde de faaliyet karları yoktu. Sadece farkında değillerdi. Zararları finansman gelirlerinin içinde eriyordu. İmaj olsun diye satış noktaları açan perakendeci, repo ve borsa gelirlerinden mahrum olunca, zararları ile yüzleşti. Mevcut duruma alışıp, zor dönemi atlatıp, şimdilerde toparlanmaya başladı.

Özellikle gıda perakendecisi için 90’lı yılların “parlak dönemi” geride kaldı. Belki de bir daha geri gelmeyecek. Tüm iş kollarında olduğu gibi perakendeci de kendi işini en iyi şekilde yapmak zorunda.

Özellikle küçük ve orta ölçekli perakendecide kendi asli işini yapmama eğilimi çok fazla. Perakende işletmesini sıcak para kaynağı görme eğilimi çok yüksek. Parayı sıkı sıkı tutarak stratejik ittifak içerisinde olması gereken satıcılarına bile borçlarını ödemeyerek, inşaat, finans sektöründe değerlendirmeye çalışarak kendi asli işini riske atabiliyorlar. Kendi asli işlerini yapmadıkları halde sıcak para sevdasıyla yeni satış noktaları ile yanlış yatırımlar yapabiliyorlar.

Elbette satmadan kazanılmaz. Ancak bu kazanç karlı bir kazanç mıdır? Çoğu değil. Kesin sonuç ölçmeden bilinemez.

Müşteri profilini bilmeden, yer seçimini araştırmadan, toptancı, stokçu anlayışla açılan satış noktalarının önemli bir kısmı yatırım maliyetlerini dahi karşılamıyor, zarar ediyor.

Kurumsal, ulusal perakendeciler dışında sektörün büyük bir kesimini oluşturan orta ölçekli yerel perakendeciler işini en iyi şekilde nasıl yapabileceğini bilmiyor. Danışmanlık hizmeti almıyor.

Çoğu perakendecinin “stratejik ortakları” yok. Danışman firmalarla çalışmıyor. Dışarıdan hizmet satın almayı gider görüp kısa vadeli bakıyor. Her şeyin en iyisini kendileri biliyor. Halen atadan kalma tecrübelerini kullanmaya çalışıyor. Teknoloji hızla gelişiyor. Perakendeci bu gelişmelerden uzak duruyor. Yakınlaşmak istediğinde önüne getirilen çözümlere güvenemiyor. Doğru çözüm olup olmadığından emin olamıyor.

Kısaca, perakendeci kendinden başkasına güvenmiyor. Belirli gelişmelere rağmen kabaca durum bu…

Ne yapmak gerekiyor? Sektöre emek vermiş kurumlarla, danışman şirketlerle işbirliğine açık olmak gerekiyor. Sektördeki gelişmeler bu bakışı zorunlu kılıyor. Perakendecinin rekabet gücünü arttıracak dışarıdan hizmeti kabullenme zorunluluğu vardır. Her şeyi kendi bünyesinde çözmeye uğraşmak yerine dışarıdan hizmet alma alışkanlığını edinmelidir. Ben bilirim, en iyisini dedem yapardı anlayışı ile dışarıdan hizmet almaya direnç ata mesleğinin sonu olabilir.